Halkla ilişkiler ve Reklamcılık Bölümü

  • Halkla ilişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Tanıtım


HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

Amaçları

Kaliteli insan gücü açığının arttığı günümüzde özellikle analitik düşünme becerisine sahip, çözümleyici, yaratıcı ve eleştirel bakış açısı gelişmiş, çalışkan ve topluma faydalı mezunlar vermek hedeflenmektedir. Böylelikle Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında yerel ve küresel düzeydeki değişimleri takip edebilen, anlayan ve uygulayabilen uzmanlar yetiştirmektir.


Kimler Kayıt Yaptırabilir?

Bölümümüze Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınavına girmiş, aldığı puan ile bölümümüzü tercih ederek yerleşmiş olan öğrenciler kayıt yapma hakkına sahiptir. Ayrıca belirli önlisans programlarından mezun olan adaylar Dikey Geçiş Sınavı neticesinde bölümümüzü tercih edebilirler. Bu önlisans programları şunlardır:

Basım ve  Yayın TeknolojileriBasın ve YayıncılıkBilgisayar Destekli Yayıncılık Büro YönetimiBüro Yönetimi ve SekreterlikBüro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Büro Hizmetleri ve Yönetici AsistanlığıÇağrı Merkezi Hizmetleri Elektronik Ticaret / e-TicaretGörsel İletişimGrafik ve ReklamcılıkHalkla İlişkiler
Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkHalkla İlişkiler ve Tanıtımİletişim ve Halkla İlişkiler
İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılığıİnternet ve PazarlamaMarka İletişimi
Masaüstü YayıncılıkMatbaacılıkMatbaacılık ve Baskı TeknikleriOfis Teknolojileri ve YönetimiPazarlamaPazarlama ve Satış
Perakende Satış ve Mağaza YönetimiPerakendecilik ve Mağaza YönetimiPiyasa Araştırmaları ve PazarlamaPiyasa Araştırmaları ve ReklamcılıkRadyo ve Televizyon ProgramcılığıRadyo ve Televizyon Yayımcılığı
Radyo ve Televizyon Yayıncılığı Radyo TV Yayımcılığı / Radyo-TV YayımcılığıRadyo TV YayıncılığıRadyo ve TV YayımcılığıReklamcılık YönetimiReklamcılık
Satış ve Reklam YönetimiSatış YönetimiSekreterlikTasarım ve Basım-YayımcılıkTıbbi Mümessillik ve PazarlamaTıbbi Tanıtım ve Pazarlama


Okutulan Dersler ve Kredi Bilgileri

Bölümümüz bünyesinde 8 yarıyıl olmak üzere toplamda 4 yıllık bir eğitim verilmektedir. Eğitim kapsamında öğrencilerimizin alacakları ders bilgilerine Ders Bilgi Paketi’nden erişilebilir. Ders Bilgi Paketine erişmek için tıklayınız


Sınavların  Değerlendirilmesi ve Ders Geçme

Sınavların Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinin "Önlisans-Lisans Sınav Uygulama Usul ve Esasları" göz önünde bulundurularak hazırlanmaktadır. Sınav Uygulama Usul ve Esasları isimli dosyaya erişmek için tıklayınız

Bunun yanı sıra öğrenciler 4 yıllık süreçte alacakları derslerin haftalık ders içeriklerine, kazanımlarına ve örnek sorularına erişmek için program kılavuzunu inceleyebilirler. Program kılavuzuna erişmek için tıklayınız


Mezuniyet Koşulları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında 240 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı Diploması” alırlar.

 

İş Olanakları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü mezunları kamu ve özel sektör olmak üzere geniş bir iş olanağına sahiptir. Kamu kurumları için 2 yılda bir gerçekleştirilen Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonucunda aldığı puanla talebi olan kamu kurumlarını tercih ederek, yerleşmesi durumunda verilen unvan ile görev alabilirler.

Sektör alanında daha geniş bir iş olanağı siz değerli mezunlarımızı beklemektedir. Kurumların paydaşları her geçen gün önem kazandıkça halkla ilişkiler ve reklamcılık uzmanları da kurumlar açısından stratejik bir öneme sahip olmaktadır. Bu bağlamda mezunlarımız aşağıdaki görevleri yerine getirmek üzere Dijital Reklam Ajansları, Reklam Şirketleri, Marka Danışmanlık Şirketleri, Siyasi Partiler, Şirketlerin Kurumsal İletişim Departmanları, Pazarlama Firmaları, Sivil Toplu Kuruluşlarında geniş iş fırsatlarına sahiptir.

  • Sektörün bilinirliğini ve saygınlığını artırmak için düzenlemeler yapmak
  • Kurumsal ya da özel işletmelerin marka bilinirliğini artırmak
  • Reklam içerikleri hazırlamak
  • Çalıştığı firmanın tanıtımını yapmak
  • Kurum ile kişiler arasındaki yazışma ve konuşmaları incelemek
  • Etkili iletişim için politikalar geliştirmek
  • Haber bülteni, ilan ve afiş hazırlamak
  • İletişim kanalları ve sosyal medya aracılığıyla tanıtım yapmak
  • Kurumların sosyal medya yöneticiliğini gerçekleştirmek

 


Çengelli Mahallesi, Gazze Bulvarı, No: 20 60600, Niksar/TOKAT Tasarım: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı [Web Grubu], 2018© Tüm Hakları Saklıdır.